Lezárult a második Design és Innováció Konferencia: kreatív kitörési pontok

2011. április 08. 00:00http://uzleti-innovacio.blog.hu/2011/04/08/

Lezárult a második Design és Innováció Konferencia. A Európai Unió Central Europe Programján belül futó FREE Project rendezvényén egymást váltották a hazai és külföldi szaktekintélyek. A kiemelt előadó Hardin Tibbs jövőkutató volt, aki a gazdasági válság elemzésére és az emberi minőség előtérbe kerülésére helyezte a hangsúlyt. A vezető elemző előadásában kitért Magyarország világgazdasági lehetőségeire is.
A konferencia alatt több előadó is fontosnak tartotta elmondani, hogy szakértelemben nem szenvedünk itthon hiányt. De hogy lehet a designt a szakértelem szolgálatá-ba állítani?- vetődött fel többször a kérdés. „A design nem úri huncutság“- Bakos Maxim, a MOME line design műhely alapítójának állítása szerint, aki workshopja során kimondottan a kkv - szektor lehetőségeire hívta fel a figyelmet. Azzal egyre többen értenek egyet, köztük ő is, hogy ma már a design funkcionalitással bír, és elősegíti a vállalkozások sikerességét. Nagy Richárd, a Co&Co Communication vezetője pedig már egyenesen a designkommunikációról, azaz a fejlesztésbe integrált kommunikációról beszélt. Jó példaként a matematikai találmányból kultikussá váló tárgyat, a Gömböcöt hozta fel, ahol a stratégiai szinten kezelt, kommunikációt is integráló tervezés valódi világsikert szült. A design-kommunikáció fontosságát emellett egyik saját fejlesztésükön is bemutatta. A március közepén az egyik legrangosabb nemzetközi design kitüntetéssel, a design Oscarjának tekintett Red Dot Design díjjal jutalmazott Cocodice logikai fejlesztőjátékról bizonyosan sokat hallunk még. A konferencián az előadók konkrét kérdésekre keresték a választ. Milyen esélyeink vannak a világgazdaságban a magas hozzáadott értékű piacokon? Mit tud Magyarország, ami előnyt jelenthet a nagyvilágban? A design területe lehet-e az egyik kitörési lehetőség a fiatal vállalkozók számára? Számos területet érintettek az előadók, és akár építészetről, a gasztronómiáról, a turizmusról vagy éppen a termékfejlesztésről volt szó, mindenhol megjelent a funkcionalistással is rendelkező design. Az előadásokon és workshopok során többek között részt vett a MOME Design Intézet, az egyre nagyobb hírnévre szert tett médialabor, a Kitchen Budapest, valamint szó esett a magyar üzleti lehetőségekről a Távol-Keleten.
A konferencia záróakkordjaként Dr. Lakó Sándor, főszervező elmondta, hogy mindenképpen lesz folytatás, a Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás újra megszervezi a Design és Innováció Konferenciát. A cél pedig egy rendszeres minőségi, inspiráló fórum létrehozása.