Design Oscar a Zeneakadémiának

2014. szeptember 02. 00:00 - (http://fidelio.hu/klasszikus/hirek/design_oscar_a_zeneakademianak?s=rss)http://zeneakademia.hu/hu/rolunk-szol/-/asset_publisher/Cfjvyu20v8tB/content/legjobbak-kozott-a-zeneakademia

A legjelentősebb világmárkák design-teljesítményét elismerő Red Dot Design Award díjat nyert a Zeneakadémia duális identitását kifejező, egységes és markáns arculata.
A Szabó Stein Imre kommunikációs igazgató vezetésével és az Allison Group közreműködésével megalkotott új - többek közt a programmagazint, az egyestés műsorfüzeteket, a névjegyeket, valamint a logócsaládot is tartalmazó - intézményi imázs több mint hétezer pályázat közül nyerte el a 24 tagú nemzetközi zsűri tetszését. A kommunikációs design verseny corporate identity elnevezésű királykategóriájában a világ zenei intézményei közül egyedül a Zeneakadémia érdemelte ki a nemzetközi design-elit piros pontját. Az elmúlt években a nemzetközi Rotary Club, a Levi Strauss & Co., a Süddeutsche Zeitung, az AP hírügynökség, a BMW csoport, a Porsche csoport, a Lamborghini, a London Education Centre, a Leica Camera, az amszterdami Van Gogh Museum, az Ernst & Young vagy a világhírű "ceruzagyár" a Faber-Castell részesült ilyen elismerésben.
A Red Dot Design Award-ot 1954-ben adták át először ipari formatervezők részére - a kommunikációs design 1993 óta létezik. Idén a több mint hatvan országból - Algériától az Amerikai Egyesült Államokon át Nepálig és Belaruszig - érkezett 7096 projektből 569 kapott valamilyen elismerést. A corporate identity főkategóriában pedig 63 találtatott érdemesnek piros pontra. A díjnyertes munkák a legnagyobb kortárs dizájn gyűjteményekbe, az esseni és a szingapúri Red Dot múzeumokba is bekerülnek.
A 2013. október 23-án újranyílt, a rekonstrukció befejezésével működésében is megújult Zeneakadémia duális együttállását közvetítő, az építészeti ikonográfiából merítő markánsan új arculatot a Szabó Stein Imre vezette kreatív csapat alkotta meg. Az arculat megalkotásának kiindulási alapja a Liszt Ferenc téri épület építészeti öröksége, motívumkincse, ikonográfiája, filozófiája - a századforduló budapesti szecessziója volt. "A patina és progresszió között ívelő feszültségre építettük a vizuális stratégiát" - fogalmaz a kommunikációs igazgató. Az arany árnyalatait használó alaplogó a hagyomány és az integrált intézményi dualitás erős progresszivitását tükrözi. A koncertközpont önálló logója a babérkoszorút koncentrikus körformává transzformálta, megidézve az épület Apollóni napmotívumait. A végeredmény egy, a külföld számára is azonnal beazonosítható, egymásnak feszülő koncepcionális elemekből alkotott, markáns identitású vizuális jelrendszer lett.
A Zeneakadémia - szintén környezetbarát papírra nyomtatott - egyestés koncertismertetői teljességgel egyedinek számítanak a nemzetközi koncertéletben. A zsebkönyvszerű, bensőséges formátum, a kortárs könyvgrafika világelitjéhez sorolandó rajzos illusztrációk, a műsorra reflektáló, vállaltan vélemény műfajú esszék mintegy beavatják a közönséget az élőzene misztériumába.