Magyar dizájn Londonban

2013. július 24. 00:00 - (http://instyle.hu/magyar-dizajn-londonban/)

Közel 30 magyar tervező és márka mutatkozott be a londoni Boxpark bevásárlóközpont Hungarian Design Pop Up üzletében. A nyár végéig tartó projekt a nemrégiben megalakult londoni Magyar-Brit Kereskedelmi Kamara a magyar design ügyét kívánja népszerűsíteni, a kétoldalú kereskedelmi-gazdasági kapcsolatok élénkítése érdekében.
A kelet-londoni üzletben két hetes tematikus időszakokban mutatkozhatnak be a magyar tervezők és márkák a brit közönségnek, az állandó üzlet mellett pedig a szervezők egyéb programokkal és bemutatókkal is várják majd a látogatókat.

Az egyedi, szállítmányozási konténerekből kialakított Boxpark bevásárlóközpont ötletét 2 éve álmodta meg Roger Wade alapító, mely mára London egyik legnépszerűbb közösségi térként funkcionáló helyszínévé vált, különleges kialakítása mellett pedig további érdekessége, hogy kizárólag pop up, vagyis ideiglenes üzleteket kínál, 1 héttől 3 hónapig terjedő időszakokban, így garantálva az állandó megújulást.

shop1

„A pop up konténert a Kamara pályázat útján nyerte el, aminek nagyon örültünk, hiszen ezen keresztül valódi segítséget tudunk nyújtani a résztvevő márkáknak és cégeknek. A projekt keretében megkeresett és kiválasztott márkákról úgy gondoljuk, hogy megfelelően tudják képviselni a magyar designt Londonban, mindemellett termékeik a helyi vásárlóközönség érdeklődésére is számot tarthatnak, hiszen ez sem utolsó szempont egy bevásárló központ esetén. A kiállítók kiválasztása során igyekeztünk minden szempontot figyelembe venni: a részvevők között van pályakezdő, befutott és kevésbé befutott tervező is, ismert és kevéssé ismert márkanevek, vannak ikonikussá vált hazai termékek, vagy éppen olyanok, amelyekről még a hazai közönség sem tudja, hogy magyarok, vagy magyar vonatkozásúak lennének. A kiállítók között, a teljesség igénye nélkül, lesz ruházat és cipő, ajándéktárgy, grafika, édesség, bicikli, parfüm, paprikamalom, kozmetika, ékszer, táska, magazin.” – mondta Iványi Orsolya, a projekt szervezője, a Magyar-Brit Kereskedelmi Kamara marketing vezetője.
Augusztusban olyan magyar dizájnerek kapnak bemutatkozási lehetőséget a popup üzletben, mint Anh Tuan, Áron Eszter (Aeron), Káldy Júlia, a NUBU, a USE unused vagy Minya Viktória (The Hedonist Perfume). Még több információ a hivatalos Facebook-oldalon.